Google Ads või SEO – millist vajab Teie ettevõte?

Google Ads või SEO - millist vajab Teie ettevõte?

Google’i otsingureklaamid ja SEO (search engine optimisation) on mõlemad meetodid kodulehe asukoha tõstmiseks otsingutulemustes, tuues uusi kliente. Kuigi mõlemad võivad pealtnäha sama eesmärki täita, leidub põhjalikumal süvenemisel ohtralt erinevusi. Google Ads on tasuline reklaamiplatvorm, mis võimaldab kodulehe positsiooni tasu eest tõsta. SEO ehk otsingumootoritele optimeerimine seevastu keskendub kodulehe asetusele orgaanilistes, reklaamideta otsingutulemustes.

Google Ads otsingureklaamid

Google Ads otsingu-reklaamid

Google Ads töötab niinimetatud Pay-Per-Click põhimõttel – ettevõtted maksavad iga reklaamile tehtud kliki eest. Meetodi eelisteks on kiired tulemused, võime reklaame teatud otsingutele piirata ning absoluutne positsioon otsingutulemustes. Nimelt on tihtipeale esimesed kolm otsingutulemuste positsiooni hõivatud just reklaamitavatele lehtedele. Reklaamid käivituvad kohe pärast kampaania seadistamist, milleks soovitame kaasata vastava agentuuri. Kogemustega agentuur aitab edukalt eraldada sobivad märksõnad, suunata reklaamid valitud sihtrühmale ning säästa raha reklaamieelarve kulutustelt. Otsingureklaamid võivad olla aga kallid, eriti suure konkurentsiga valdkondade puhul. Kampaania lõpetamisel kaob kohe ka veebiliiklus ehk reklaamid kodulehe asetust orgaanilises otsingus ei mõjuta.

Kodulehe SEO arendamine

SEO keskendub veebilehe sisule, tehnilise struktuuri parandamisele ning külastuse aja pikendamisele, tõstes kodulehte kõrgemale ilma reklaamikuludeta. Otsingumootoritele optimeerimise protsess hõlmab teemakohaste märksõnade uurimist ning kodulehele lisamist, veebilehe kiiruse ja kasutajasõbralikkuse parandamist, tehniliste muudatuste tegemist ning sisu loomist ja tagasilinkide kogumist. Erinevalt otsingureklaamidest, on SEO kujul tegu palju jäävama lahendusega – kõrget positsiooni võib säilida kuni mitu aastat enne järjekordseid uuendusi. Ka SEO puhul on otstarbekaim kaasata agentuur parimate tulemuste saavutamiseks. Teenustasu on ühekordne, kuid tulemus kestab kaua. Tähtis on meeles pidada, et arengu märkamiseni võib minna mitu kuud ning Google’i algoritmide muutused võivad ajapikku tulemusi mõjutada.

Järeldus

Keeruline valik Google Ads’i ja SEO vahel sõltub täielikult ettevõtte eesmärkidest ja saadaolevatest ressurssidest. Soovides kiireid ja suuremahuliseid tulemusi, tuleks eelistada otsingureklaame, mis aga nõuavad pidevaid reklaamikulutusi. Otsingumootoritele optimeerimine on aeganõudvam, kuid jäävam lahendus. Enamikel ettevõtetel on mõistlik kombineerida mõlemad meetodid – reklaamid toovad kiiresti suures hulgas liiklust ning SEO tagab nähtavuse orgaanilistes otsingutulemustes, tuues stabiilselt, kuid väiksemas mahus külastajaid. Mõlemat lahendust kasutades on võimalik saavutada ettevõtte täielik digiturunduslik potentsiaal.

Tutvu ka meie Google Ads otsingureklaamide ja SEO teenustega!