Domeen on internetiaadress, mis suunab kasutajaid Teie veebilehele – näiteks nagu üldtuntud “google.com”. See on justkui Teie ettevõtte digitaalne visiitkaart, mille kaudu kliendid Teid leiavad ja mäletavad. Õige domeeninimi ei ole vaid aadress internetis, vaid ka väga oluline osa turundus- ja brändistreteegiast.
Kuidas siis ikkagi valida domeeninimi, mis oleks meeldejääv, aitaks saavutada Teie ärilisi eesmärke ning samal ajal eristuks ka konkurentidest? Järgnevalt leiate põhjaliku juhendi hea domeeninime valimiseks.
Domeen koosneb sisuliselt kahest osast: nimi ja laiend (näiteks nimi.ee). Nimi on Teie valitud brändi- või märksõna, mis aitab kasutajatel veebilehte meelde jätta (nt Google). Laiend (.ee, .com, .net jne) näitab sageli Teie sihtturgu või veebilehe eesmärki.
Eestis on kõige levinum .ee-laiend, mis on ideaalne kohaliku ettevõtte jaoks. Ee tähistabki Eestit. Kui aga sihite rahvusvahelist turgu, võiks kaaluda ka .com, .net või mõnda muud asjakohast laiendit.
Domeeninimi peaks olema:
Domeeninimi peaks olema otseselt seotud Teie ettevõtte või brändi nimega. Kui Teil on juba laialdaselt tuntud kaubamärk, kasutage seda kindlasti ka oma domeenis.
Enne domeeninime registreerimist on väga oluline veenduda, et:
Näpunäide: Kui teie soovitud domeen on hõivatud, mõelge alternatiividele, näiteks laiendite vahetamine (brändinimi.ee asemel brändinimi.com) või nimes muude väikeste muudatuste tegemine.
Numbrid ja erimärgid (nt sidekriipsud) võivad muuta domeeni liialt keeruliseks nii kirjutamisel kui ka hääldamisel ning kasutajaid segadusse ajada. Püüdke hoida nimi lihtsana, et seda oleks lihtne meelde jätta ning võimalus seda valesti kirjutada oleks väiksem.
Valige nimi, mis ei piira Teie ettevõtte võimalusi tulevikus, nt kui soovite laieneda või brändis väikeseid muudatusi teha. Ärge valige nime, mis seoks Teie ettevõtet liiga konkreetse toote või teenusega. Kui alustate näiteks kindla toote müügiga, kuid plaanite hiljem valikut laiendada, valige üldisem nimi. Laiem nimi annab tulevikus suurema vabaduse.
Kui olete eelmainitud punkte silmas pidanud, hoolikalt kõiki aspekte kaalunud ning sobiva domeeninime välja valinud, on aeg see ka registreerida, mida saab teha läbi näiteks zone.ee või veebimajutus.ee.
Pärast registreerimist on vaja luua koduleht. Et veebileht oleks esinduslik ja otsingus kõrgel, on Teil võimalik veebidisain tellida meilt.
Domeeninimi on teie ettevõtte digitaalne visiitkaart, mis aitab klientidel Teid veebis leida, Teie kodulehte külastada ning kliente tuua.
Õige domeeninime valimiseks on oluline:
Hoolikalt valitud domeeninimi on investeering, mis võib Teie ettevõttele tuua rohkem nähtavust, kliente ja edu, mistõttu on oluline enne lõpliku valiku tegemist kõik punktid läbi mõelda. Kui Te ei leidnud oma küsimusele vastust, midagi jäi arusaamatuks või tekkis mõni küsimus, oleme hea meelega nõus vastama!